söndag 27 mars 2011

Percy

Årets andra projekt ligger nu på sonens säng och blockas.
Både jätterolig och väldigt frustrerande stickning. Hade jätteproblem med chart B som är mönsterstickning på både rät och avigsida. Men, det gick till slut och nu är den färdig!




Mönstret heter Percy shawl och finns gratis på Ravelry. Jag har använt stickor 3,5mm och garnet är från sannsticks.se och heter Handfärgat redgarn och färgen kallas hallonröd. Inte ett favoritgarn att sticka med har jag konstaterat. Det känns strävt och tråkigt at sticka med, speciellt efter att ha stickat Harunin i Malabrigo Lace som är jättemjukt och härligt. Men jag hoppas att mottagaren av sjalen kommer gilla det.

9 kommentarer:

Moniqa-Garntrollet sa...

Vad är det för storlek på sjalarna? de är jättefina!

TruckerElin sa...

Tack! :)
Denna hallonröda mätte jag idag och den är 170cm x 70cm. Grundmönstret är något mindre, jag har lagt till lite på det första mönstret.

Pelin sa...

Superfin! Vilket vackert mönster, tålamodsprövande kan jag tro?;)

TruckerElin sa...

Tack! :)
Ja den testade verkligen mitt tålamod, samtidigt som den var jätteskoj också.. Men, jag har nog gjort den minst två gånger med tanke på hur mycket jag har repat.. hehe
Plupparna fick jag fjung på till slut också och jag är så glad att jag inte struntade i att göra dom...

dessi9 sa...

Jättefin! Du gjorde rätt som kämpade färdigt med den. Jag gillar inte alls pluppar och väljer helst bort mönster där de finns med. Bra jobbat!

TruckerElin sa...

Emilia: Tack! :)

Dessi: Tack! Jag brukar också undvika pluppmönster, men lyckades missa plupparna på denna eftersom den jag såg på Ravelry inte hade såna..

Marie sa...

Å så fin! Jag är avis, har kommit till diagrammet med mönster på båda sidor och tappat sugen. Men nu "jädrans"

TruckerElin sa...

Marie: Jag förstår dig! Jag var nära att ge upp jag med, men kämpade på pga tidspress eftersom syrran måste få den före ett visst datum. Annars hade den nog legat ännu.. Men, det var väl värt att kämpa sig igenom chart B! Så keep on going!! *pepp pepp pepp*

Susanne sa...

Men så vacker,en riktig skönhet!