måndag 23 januari 2012

En liten tårta

Min mamma är med i PRO och dom är några som samlas varje vecka och handarbetar med olika saker. Nu hade dom kommit på att dom har massor med moulinégarner som dom funderade om det skulle gå att virka småsaker med, så jag hjälpte mamma att testa lite. Det blev en liten princesstårta i nyckelringsform.



Moulinégarn är absolut inte optimalt för virkning kan jag säga för den som får tanken att prova.. Det delar sig ju hela tiden. Men, med lite tålamod så blir det iaf fint i slutänden. :)

8 kommentarer:

Soili sa...

Men.....vilken gullig liten tårta.

alliels sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
alliels sa...

Så pytteliten och söt den blev! :-)

TruckerElin sa...

Tack :)

Mådde sa...

du frågar om mina Hjärtekatter och de är bara dom sist som åker iväg har sänt FLERA gånger, om du tittar på min blog så i vänsterspalten ser du alla katter och de datum dom är "födda"

Anonym sa...

Idag bakas det för fullt här hemma!! Tänkte att det kunde vara trevligt i paketet som snart kommer anlända hemma hos dig!! =) Men nåt litet mer vill jag väl ändå stoppa i. Kanske en liten blomma som kan lysa upp i vintermörket? Har fått inspiration från en tidigare blomma jag virkat.. =)

Kram // Hemlisen

Anonym sa...

Ditt paket kommer!!! Men när jag frågade gubben om det gick bra att posta det så visade det sig att det låg kvar i bilden! Ursch för tankspridda män ibland! Men men, jag har inte glömt dig, eller mitt åtagande, det är bara aningens försenat! Hoppas du orkar vänta nån dag till... =)

//Hemlisen

TruckerElin sa...

Anonym: Ingen fara! Jag har inte skickat mitt paket ännu heller, ska göra det imorgon.. Är alltid ute i sista minuten jag :) Fortsätter att försöka klura ut vem du är jag :)