fredag 18 september 2009

Humöret slokar..

Allt som kände så roligt igår.. Blöööö. Idag är det kasst som sjutton. Sonen är sjuk igen, förmodligen scharlakansfeber. Och som om inte det vore trökigt nog så har jag fått krångel med akassan nu.. Fick hem ett mysko papper som jag måste ringa om nu på eftermiddan. Hatar att ringa.. Ringde AF om papperet tidigare och där lät det iaf hoppfullt att det ska lösa sig. Hoppas Trnasport är lika trevliga..
Skulle aldrig gått den där kursen som inte gav nåt..., annat än trubbel...

6 kommentarer:

Moniqa-Garntrollet sa...

Stackars dig! krångelsverige har slagit till igen!hoppas det löser sig för dig.

TruckerElin sa...

garntanten: Jo dom var då trevliga att prata med iaf och sa att det är nåt fel hos dom.. Hoppas det inte kommer drabba mig i slut ändan..

~●Helena Pettersson●~ sa...

Oj, hoppas det ordnar upp sig! Jag tycker heller inte om att ringa om sånt där.
*kram*

Johanna sa...

Hej! Jag har börjat med en Revontuli-sjal men har en fundering. Har frågat på stickamera.se men inte fått nåt svar ännu så jag googlade lite och såg att du stickat några (som alla är jättefina!), så jag frågar dig. :-)

Har börjat på en Revontuli, men jag har aldrig stickat efter diagram tidigare. Det visas ju bara halva diagrammet och det står att man ska upprepa maskorna efter diagrammet ytterligare en gång efter mittmaskan. Ska man då sticka "spegelvänt" efter mittmaskan eller börja från kanten igen? Tex på varv fyra ska man sticka xxv y(mittmaska), ska man då sticka y vxx efter mittmaskan? Eller xxv y igen?

TruckerElin sa...

Johanna: Jag har svarat i din blogg.

Johanna sa...

Tack för svaret, då ska jag köra igång idag! :-)