torsdag 19 november 2009

Shetland baby robe

Nu har jag äntligen börjat på Shetland baby robe. Har suktat på den länge länge.. Fick problem direkt vid upplägget för det skulle vara en invisible cast on och det hade jag ingen aning om vad det var, men efter lite sökande på nätet så hittade jag en bra beskrivning. Så sjukt enkelt när man väl visste vad det var. :)

Något som jag har kommit på redan efter bara två mönsterrapporter är att det är ingen höjdare att tappa en maska när man stickar spets.., iaf inte om man är nybörjare som jag..
Roligt är det iaf att sticka, än så länge. Och oväntat lätt också, än så länge :)

1 kommentar:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Fint det ser ut att bli. :)
Tänk vad bra det är att man har internet! :D
You Tube har hjälpt mig några ggr när jag fastnat på nån stickning. :)