tisdag 24 november 2009

Spetsigt..

Har stickat lite mera på Shetland baby robe. Har kommit hela 9 uddar! *wow* :) Det tar sina goa 20 minuter för mig att sticka varje udd eftersom jag är skitkass på att minnas mönster i huvet..
Nu är det bara 17 uddar (ca 5,5 timmar) kvar på kanten. Längtar tills det är dags att börja på själva kjolen på klänningen.


Ett tips till till Pelin.. Det är galet mycket enklare att sticka med en riktigt spetssticka jämfrt med plaststickorna jag hade.. :) Köpte mig en Addi Lace rundsticka och uj vad enkelt det blev.

8 kommentarer:

Pelin sa...

Åhå, tror du det funkar med Symphonie Wood?
Dom gillar jag...eller vad är det speciella med Addi Lace?

Lillan sa...

Vad fint det blir :) Visst blir det så mycket enklare med Addi lace, jag har ett gäng såna också som var mina stora kärlekar förut (innan Symphonie wood-stickorna*ler*, nu använder jag bara dom, till spetsstickning också). Japp det är på garnaffärn jag har fått jobb, kan inte fatta vilken jäkla tur jag haft!! :) kramar

TruckerElin sa...

Pelin: Lillan använder Symphoni så det funkar ju, men med min ekonomi vågade jag inte chansa så jag körde på det säkra.. :)
Vad jag förstått med just Addi Lace är att dom är extra spetsiga i tippen så man inte halkar omkring en massa innan man får den under garnet. Jag är supernöjd med Addi Lace iaf trots att jag hatar metallstickor annars (dom brukar låta hemskt).

Lillan: GISSA om jag är avundsjuk!!! Jätteglad för din skull också, vilken lycka :)

Ruuthie sa...

Wow, vilken spets du har gjort. Du har talang!!

Bluewhiskey sa...

Så himla vackert hörrdudu.. Jag blir riktigt avis :)

TruckerElin sa...

Ruuthie: Tack för att du tycker det :)

Bluewhiskey: Tack! Ska bli roligt att se hur det blir blockat sen.. Ursäkta förresten för att det tar sån tid med översättningen.., har inte funnit riktigt tiden än. :-/

Madde sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Madde sa...

är inte så förtjust i nyårslöften då jag aldrig har lyckats hålla dem. Men ett försök går ju alltid göra. Svarar på kommentarerna under det du har kommenterat. Så håll koll där.