lördag 19 april 2008

Spännande!

Kollade runt lite på internet efter gratis stickmönster och ramlade över något som såg riktigt spännande ut så jag måste bara prova trots att mitt pulsvärmarprojekt inte är färdigt ännu. Men, det är ju långt till höst och vinter så det gör inget. :-)

En liten bild på pulsvärmarn iaf, så den inte känner sig utanför!



Det jag hittade kallas "Dark Mark Illusion Scarf" och om jag fattat det rätt så ska det ha nåt med Harry Potter att göra. Själv har jag varken läst böckerna eller sett filmerna så jag har ingen aning.. Men i vart fall så går stickningen ut på detta:

Från en vinkel ser det ut så här:



Men tittar man på den ur en annan vinkel så ser den helt plötsligt ut så här!



Totalt farsinerande faktiskt! Sittar där hela tiden o vinklar o vinklar medans jag stickar. Lägger jag ifrån mig stickningen (vilket är typ omöjligt) så kan jag inte låta bli att kolla dit den ligger hela tin för att se vilken version av den som syns från där jag står för tillfället. hehehe
Ja detta var mycket intressant, har typ 3/4 kvar minst av halsduken så jag har väl att göra till ikväll eller nåt. *s* Funderar redan på om jag skulle kunna klara av att göra ett eget mönster till den.., måste sätta mig ner o studera mönstret lite så kanske jag förstår hur det är gjort!

Hur som helst, för er som är intresserade av att se hur en sån här halsduk ser ut när den är färdig, eller vill ha mönstret o testa själv så finns det här: Dark Mark Illusion Scarf

Jag har mailat tjejen o frågat om jag får översätta mönstret till svenska o lägga här på bloggen, får se vad jag får för svar. Men det var inte så svårt att förstå än fast det var på engelska. Det är ju bara räta o aviga. :-)

2 kommentarer:

Pelin sa...

Hur tuff halsduk som helst!! Jag måste göra en sån helt enkelt...min kompis lillasyster är såld på harry potter, kan ju alltid ge bort den till henne;)

TruckerElin sa...

Precis min tanke när jag såg den, bara Måsta göra den. :-) Men läs igenom allting ordentligt innan för tjejen har gjort några fel i diagrammet som hon skriver om i texten.. Jag hade lite klur att läsa diagrammet men vet man att alla ojämna varv ska va stickade räta så vart det enkelt, bara man håller koll på vilken rad man är på. :-)

Hoppas du lägger upp nån bild på den sen med så man får se en annan med.. Funderar på att hitta på ett eget mönster o göra till min syrra, som inte är varken Harry Potter, döskalle eller orm fan. :)

På den sidan där jag hittade detta mönstret så finns även en stickad väska med samma motiv, den kallas Dark Mark Bag. *tips*