torsdag 24 april 2008

Paket!

Idag fick jag ett roligt paket med posten! Jag har längtat efter det för det var flera veckor sedan jag beställde..


Kolla in strumpstickorna! Jag hade inte en susning om att det fanns så små strumpstickor, dom är bara 12,5 cm långa. Hur tuffa som helst. *s* Nu längtar jag ju faktiskt tom efter att sticka strumpor till sonen ingen, ska bli intressant att se om det blir lättare med mini-stickor till mini-strumpor. :)

Nallarna är sk "Needle huggers". Jättesöta. :-)


Man sättar dom på stickorna så att inte maskorna åker av, jag har använt gummisnoddar innan..


Det jag längtat efter mest var virknålarna med lyse i. Helt perfekt för mig som använder svart garn i mängder.. Ska bli spännande att testa!



Nu har sonen äntligen kommit till ro och somnat.., så nu ska jag sätta fart med mitt hemlisprojekt igen. Snart färdigt! *jippi* Ska göra ytterligare ett hemlisprojekt sedan innan jag får återuppta min roliga illusionshalsduk igen.. *längtar*

3 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Vad mycket roliga grejer det finns som man inte vet om.. Eller rättare sagt som jaag inte vet om. ;) Jag tycker det är fint med svart men det är ju svårt att se när man virkar eller stickar så lampa i virknålen kanske gör susen?! :D

TruckerElin sa...

Ja.., det är roligt kolla på amerikanska handarbetssidor för dom har såå mycket mer roligare saker än här. :-)
Det ska bli spännande att testa dom nya virknålarna till nästa projekt, se om det funkar.. Jag ville ha stickor mest egentligen eftersom jag stickar mer, men hitta ingen i sverige som sålde :-(

Soili sa...

Kul att du tittade in hos mej.
Såg din fråga om grytlappen.Skickar mail till dej.Jag har också köpt en virknål med lampa,kul grej.Lite klumpig att använda när man är van vid tunna nålar,men man vänjer sej.Kul är det iallafall.