måndag 6 april 2009

Bakform och Polka Dot

Har fått några förfrågningar om vart jag hittat den här bakformen med bilar som jag skrev om i förra inlägget.


Jag köpte min hos Bagaren & Kocken. Dom finns i Göteborg men jag beställde via internet.. Hade väldigt gärna åkt dit och kollat men jag är rädd att jag skulle vara ganska fattig när jag gick ut ur affären.. :-) Finns ju huuur mycket skoj som helst!


Jag har stickat klart nånting nu också! *wow* Och fäst trådarna tom. Det ni! :o) Det är Polka Dott Mitts som är Pulsklubbens mars-mönster.


Jag tycker faktiskt att dom blev fina trots att färgerna stickar ut från min normala klädfärgskala, och trots att jag stickar hur ojämnt som helst med två färger.. Nån som har ett superbra knep till mig på hur man gör det bra???

Jag ändrade lite i mönstret för att jag skulle få garnet att passa till vantarna. Så jag har 40 maskor bara och så stickade jag 16 varv mönster sen tumhåll på nästa varv och så bara en halv mönsterrapport efter det. Och så avslutade jag med 3 varv resår. Använde stickor 4 och Idénas Cotton Sport som har masktäthet 20m x 27v på 3,5-4mm.

Inga kommentarer: