tisdag 24 februari 2009

Utmaning från Mammas stickningar..

Jag har flera utmaningar som ligger och väntar på att skrivas in här.., har bara inte haft orken det senaste. Men denna såg jag idag och bloggen var öppnad så då är det som bara att passa på. Det övriga kommer om några dagar när jag får sitta lite mera ensam och bara lalla med min dator. :)



En matglad utmaning!


Man ser om de 5 rätter man själv INTE tycker om är ätbara för 5 andra medmänniskor.....


Ankie klarar sig utan:


Ärtsoppa. Jag håller fullständigt med Ankie där.., huuuuua.

Blodpudding. Det är däremot en av mina favoriter

Kålpudding. Hade jag aldrig trott att jag skulle gilla innan jag fick det första gången när jag låg på BB och insåg att det är ju nästan som köttfärslimpa. :-)

Citronfromage. Vet jag inte vad det är så då kan det ju heller inte vara gott...

Fiskbullar. Sonen äter och jag tycker det luktar gott med dillversionen.., men konsistensen får mig att avstå.., verkar alles för svampigt.




Jag sjäjlv klarar mig utan:

Ärtsoppa (egentligen alla soppor men ärtsoppa i synnerhet)

Pölsa (var favoritmat tills storebror upplyste om innehåll)

Sill

Leverbiff

Kalvsylta





Sänder denna utmaning vidare till Pelin.

Inga kommentarer: