torsdag 29 januari 2009

Ett till byte.

Kom på att det nog skulle vara väldigt roligt att vara med i Mixa och Matcha 3 på stickamera.se trots att det kändes ganska dyrt först när jag såg det, 250-300 kr i paketet.. Men jag funderade på det ett tag och tänkte som så att jag har inte så många andra nöjen så jag kör detta eftersom jag tycker det är så himla roligt att fixa ihop paket till någon. Ska bli spännande att se vem som blir min byteskompis!



Har en fundering också. Jag håller på och stickar filt nr 2 nu eftersom den första piltavlan jag gjorde blev typ en meter för liten i diameter (man är inget mattegeni visst).. Men jag funderar hur jag ska göra sen när det blir jätteomkrets på den.. Om filten är 2 meter i diameter så blir ju som omkretsen ca 6,3 meter! Vad använder man för stickor då? Gör man en extra extra lång (enligt mina beräkningar 250 cm) rundsticka då eller är det bättra att använda två rundstickor?
Jag har ju mina Knit-Denise rundstickor som jag kan göra hur lång som helst egentligen eftersom kablarna går att sätta ihop med varandra.. Men är det enklast att ha det på en eller på två stickor? Nån som har nån tanke?

Inga kommentarer: