måndag 26 januari 2009

Inget Harry Potter-fan

Nä jag har inte läst böckerna och jag har inte sett filmerna. Har dock spelat ett Potter-spel på x-boxen.. Men nu, säkert sådär tio år (?) efter att Harry Potter-boomen kom så börjar jag känna att det rycker lite i intressenerven :) Varför? Tja.., för att det verkar finnas mycket roligt att sticka som har med HP att göra. :-D Så kanske att jag tar och hyr mig de där HP filmerna nåt tag och glor igenom dom.., kanske blir man fast? Det verkar ju onekligen som att det är lätt att bli det.. Hittade på en sida en sorteringshatt där jag svarade på lite frågor och fick fram att jag hör till detta Hus.


Which Hogwarts house will you be sorted into?


Tycker det var roligt att bli kategoriserad som Lojal, Pålitlig och Hårt arbetande. Inte för att jag jobbar just nu då, men annars så stämmer nog allt. Så nu får jag väl ta och sticka mig nå vantar eller strumpor eller nåt i HufflePuff färger. =)

Jag håller ju faktiskt på redan med en HP stickning, min Dark Mark Scarf som inte på långa vägar är varken färdig eller i HufflePuff färger. Får ta och sticka färdigt denna och göra en till? Eller nåt. :)

10 kommentarer:

Lillan sa...

HP är riktigt bra :) både böckerna å filmerna, jag är helt fast i HP-träsket!

TruckerElin sa...

Lillan: Aha.. Jag har varit anti både HP och Sagan om ringen.., inte sett eller läst nåt. Men som sagt.., HP börjar locka :) Är du med i Stickameras HP Kal?

ma sa...

Hej!

Jag har använt det här mönstret till mina Errolvantar: http://www.kelbournewoolens.com/giveahoot1.html

Lillan sa...

Näe jag har inte hittat nåt HP-relaterat som jag är sugen att sticka så jag lät bli det. Hehe Tack :) jadå bara flytta hit du! ;) Ärligt så visar jag bara upp de fina delarna. Det ni som läser min blogg aldrig får se är den enorma högen som ligger på vardagsrumsgolvet med saker som jag inte vet vart jag ska he nånstans..typ tyg, böcker, julgrejor mm eller vardagsrumsbordet när det ser ut som det brukar, dvs som en stor hög av garn,stickor, tidningar, mönster mm :) och för att inte tala om diskberget *ryyser* ..på tal om det så borde jag nog ta itu med det istället för att sitta här å slösurfa :P Ha de bra!

~●Helena Pettersson●~ sa...

Jag är ingen överdriven Harry Potter fan, men tycker de filmer jag sett varit helt okej faktiskt. :) Gillar att få drömma mig bort lite ibland, sen är det ju lite extra kul att han har glasögon. ;) Jag har tänkt länge ta itu med att börja läsa nån av böckerna eller lyssna ljudbok men det har än så länge inte blivit av.

Anonym sa...

Välkommen in i HP-träsket. Jag har både läst böckerna och sett filmerna. Föredrar böckerna. Gillar verkligen den halsduken kanske något man kan ge sig på. E den svår stickad?

Pelin sa...

Böckerna är skojigare än filmerna;) Ser att du kommit till det astråkiga partiet av den där halsduken. Jag var nära att ge upp där mitt i evighetsränderna, men you go girl!

Soili sa...

HP har jag inte fastnat för...är jag för gammal mån tro???
Mina barnbarn har inte fastnat...heller.Skönt att du har "kommit upp till ytan" igen.Har saknat dej...det har varit så tyst på din blogg.Den gröna halsduken ser riktigt spännande ut.Ge inte upp:)

Anonym sa...

Blir ju fint. :)
Själv gillar jag inte Harry Potter..

Anonym sa...

Vilken häftig halsduk det är nått som sonen och 15 åringen skulle gilla/Ha det gott nu på lördagskväll

Min blogg har blivit nominerad på Enbart http://enbart.blogg.se/index.html och om du tycker om min blogg så får du gärna rösta, det finns fler bra bloggar som du annars kanske vill rösta på/Kram