måndag 23 mars 2009

Våren vände i dörr'n

Jo våren kikade fram en sväng för ett par dar sen. Vårjackan fram och mössan kvar hemma i korgen. Härligt! Men nu är vintern tillbaka.. Blööööö! Jag vill ju ha solsken och vattenpölar!


Nå. Trots att jag längtar efter våren nu så kan vintern vara fin också. Hittade ett foto i mobilen som jag tog en dag i vintras. Det är himla fint nere vid sjön, ett stenkast hemifrån. Vi bor rätt fint trots att vi inte bor mitt i skogen.



Härom veckan skrev jag om när jag och sonen nystade en härva garn. Lovade bild på "nyst-proffset". Han vet inte vad han gett sig in på.., kommer bli många härvor nystade för hans del i framtiden. :-)



Annars då? Jo igår kväll fick jag laddat hem ett nytt virusprogram. SKÖNT! Så nu surfar jag fritt en månad i vart fall, sen får vi se vad det blir. Måste troligen köpa nåt ändå, men detta NOD 32 var i vart fall billigare än Norton..

Sen så har helgen varit fylld av barnkalas. I lördags firades syrrans två barn och i går hade vi kalas för sonen som blir två imorgon. Mycket tårta och bulla och kakor blev det. Hua. Men roligt har vi haft! Sonen fick bland annat en lite gitarr, en sån vanlig aukustisk, och han underhöll med både gitarrspel och sång. Man undrar vad det ska bli av en sån... Från det han var ca 6 månader så har han sjungit/nynnat. Först nynna han sig alltid till sömns, vilket han gör ibland fortfarande också men nu mera så rockar han loss till MTV och diverse pop-cd. Jätteroligt, hoppas musikglädjen håller sig upp i ålder också..

Handarbete då? Kanske ni undrar.. Har faktiskt inte blivit så mycket av sånt det senaste. Har kommit i en liten svacka tror jag.. Men det är ju så, man behöver lite paus även från roliga saker ibland för att uppskatta och roas av det på nytt igen efter ett tag. Måste nog ta tag i en filt som jag börjat på till pappa iaf. Den ska ju bli rätt stor.., så för att hinna klart till födelsedag i december så är det väl lika bra att tugga på...

Apropå filt så tänkte jag att jag skulle göra den här Kalender filten faktiskt. 2009: The Year of the Afghan Det verkar enkelt och roligt. Bara sticka en ruta per månad.., kan inte vara tråkigt eller jobbigt liksom.

4 kommentarer:

Soili sa...

Trevligt att du är tillbaka.
Våren kommer så sakterilga även här i Solna.I går såg jag snödroppar ,i dag var dom täckta av ett snötäcke.
Den där FiltKalendern verkar spännande.
Ha en bra dag.

Anonym sa...

Vad skojigt, det är bra att barnen sjunger och spelar för de ökar på deras självförtroende...

Kanske den nya Elvis vem vet *Ler*

Ha det gott

Agneta sa...

Vilken tur du har som har ett nystproffs hemma:-)

Filtkalendern är rolig poch precis lagom att stora omgångar för varje månad. Nu är jag ikapp så nu blir det lättare.

~●Helena Pettersson●~ sa...

Ge sötisen en grattiskram från mig. :)
Kul att du är tillbaka i blogg"träsket"!! ;D