fredag 27 mars 2009

Virkad korg någon??

När jag var liten hade min mamma en virkad (blom?)korg hemma som min mormor gjort. En sån som är stärkt med florsocker och vatten och blir tokdammig efter ett tag.. Hur som helst, korgen finns tyvär inte kvar längre.., inte mönstret heller. Men jag VILL göra en lika/liknande korg nu. Någon som har mönster på en virkad vacker spetskorg i sin ägo?? Jag har försökt att hitta bild att visa.., detta är det närmaste jag kommer, ger ett litet humm om vad jag är ute efter iaf..

2 kommentarer:

Tomtan sa...

Vet vilken du menar men har inget mönster. En sån där sockerskål på tre ben hade jag förut, gav den till kupan i höstas, tillsammans med en vas.

EvaL8 sa...

Hej
Jag ska leta i mina virkböcker efter en korg. Jag vet att det finns men om de ser ut som den du vill ha får vi se. Jag återkommer när jag tror att jag har sett något. Jag virkade ljusstakar som stärktes i sockerlag på 70-talet. Det finns en ostärkt kvar hos mamma tror jag.........