onsdag 25 juni 2008

Onsdagen

Ja, onsdagen blev ok till slut. For iväg på eftermiddan för det gick inte va hemma. Handlade lite, va till nya hemmet o kollade lite och sen hälsade vi på hos mina föräldrarna. Men den sanna lisan för själen idag var nog ändå att fortsätta på sjalen.



Jag tycker så mycket om färgerna, man blir så glad och pigg av det gula och röda, även om jag fortfarande störs lite av den abrupta färgförändringen. :-)
Lite önskar jag att jag hade det regnbågsfärgade garnet också nu, det tror jag verkligen hade känts bra för humöret.

Funderar på hur jag ska göra sen.., när stickorna inte räcker till längre. :-/ Den första sjalen som jag lagt på hyllan så länge, den satte jag på en rundsticka nu när jag behövde de vanliga stickorna till denna. Usch, bara att lägga över det var påfrestande, jag klarar verkligen inte av metallen i rundstickan.. Gillar inte rundsticka alls egentligen, om man inte ska sticka runt då förstås. Undras om det finns nån annan lösning?

Fick ett litet paket på posten idag med. Det var Kool-Aid paketen som jag beställt från England. Spännande! Ska bli intressant att testa att färga garn, det har jag aldrig gjort förr. Undras hur man gör... Som tur är så kan jag nog få hjälp med det! :-)

3 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Vad fin den blir, sjalen. :)

Agneta sa...

Hur enkelt och kul som helst att färga med KoolAid. Titta här så får du hjälp: http://frokenf.blogspot.com/2007/08/att-frga-garn-med-kool-aid.html

http://frokenf.blogspot.com/2007/08/superwash-suger.html

TruckerElin sa...

helena-rutan: Tack! Jag längtar tills den är klar så jag får bre ut den

agneta: Å tack för tipsen! Ska kolla in det direkt.