onsdag 25 juni 2008

Revontuli 2





Jag har lite bekymmer med sjalen. Garnet är ju sånt som ska växla färg gradvis, syns närmast stickorna.. Men när jag stickat den första biten (gult) så kom det en knut på garnet och så var det huxflux jätte rött.. Funderar hur jag ska göra. Ska jag repa upp och ta bort den första delen som är gul så att det inte blir sån där brysk övergång? Eller ska jag fortsätta och se glad ut? Tyckte först att det såg jättekonstigt ut när det blev rött så där bara. Men nu när jag stickat en bit till och när jag ser på fotona så ser det kanske inte så konstigt ut ändå? Eller? Är det nån som har nåt råd till mig? Hur skulle DU ha gjort? Repat eller fortsatt? Blir det bra eller blir det fult? Tacksam för alla tankar..

2 kommentarer:

monke sa...

Låt sjalen vara som den är. Den är jättesnygg!

TruckerElin sa...

Tack! Gör nog så för nu har jag fortsatt lite till. :-)