måndag 18 augusti 2008

På väg

Sovrummet börjar äntligen hitta till nån slags form nu.. Skönt!



Skulle haft bokhyllan i sonens rum egentligen, men tänkte om.. Får försöka hitta något lägre mer barnlämpligt till honom. Sovrummet kommer också att tjänstgöra som syrum har jag tänkt, så äntligen kommer min symaskin kunna stå framme hela tiden igen. *längtat*

Om man vänder huvet lite åt höger så ser sovrummet genast betydligt mindre behagligt ut, men nu när jag äntligen kommit på ett sätt att få förvaring i detta rummet så ska detta också förändras..., nån dag.. :)




Stickar alles för lite just nu så jag har inget intressant att visa på den fronten, men jag hittade i vart fall ett test på nätet där man fick reda på vilken garntyp man är.. Detta är visst Jag:



"You are Acrylic.
While you are very versatile, your plasticky countenance can be offputting. You are very good with children but can become a pill if left alone with them too long. You are very flexible but don't give in to manipulation."

Hmmmmm.... :-)


Något som varit roligt idag är att de som fått nåt på posten av mig idag verkar ha blivit glada för det. Me like!! Va roligt det är att ge när det trots att jag inte kan ge så mycket verkar uppskattas mycket..

Funderar på att ha en liten utlottning/tävling eller nåt här på bloggen sedan. Ska fundera dels vilket av dom jag ska välja och vad som blir "vinsten"..

7 kommentarer:

Pelin sa...

Det där ser ju jättebra ut, man får se till att titta mest åt höger;) Och vad kul att ha symaskinen framme, det blir ju osm på ett annat sätt då..

TruckerElin sa...

hahaha, ja eller hur! *S*
Jo det blir ju det.., finns ju som knappt nå tråkigare än att plocka fram den.. Ja om man nu inte räknar att plocka undan den förstås. =)

Anonym sa...

Plocka undan är ju det sämsta... min symaskin står i en av garderoberna och jag vill egentligen sy lite grejjer men då ska det städas undan för att kunna städa fram den och sen ska den städas undan och så ska det städas fram igen... USCH!
Tack igen för mönstren och hjälpen med garn... är lite fattig just nu och har fått en massa restgarn av mamma som jag ska använda till att sticka sockar å sånt av... men när jag blir rik sen kanske...
kan du inte maila en bild på det lila garnet till kirisjalen så får jag se hur det ser ut... kanske hittar nått i mina lådor som jag kan byta det mot?!?!

TruckerElin sa...

emms: Mail sent! Men inte behövs garnbyte, om det inte skulle va nåt Du avskyr som du vill bli av med. :) Annars så kan du ju alltid glädja mig med något nån annan gång när jag är nere eller så o behöver lite uppiggning (som sist med dina muffins. *mums*) Om du nu alls vill ha garnet förstås. =)

Lillan sa...

Vad fint det kommer bli :) och vad skönt att få ha symaskinen framme jämt, den lär ju bli mer använd då än om man måste plocka fram och ta bort den hela tiden! Kram

TruckerElin sa...

lillan: Ja jag hoppas det. :)

~●Helena Pettersson●~ sa...

Snyggt det var med mörka väggar och vita möbler. :) Hoppas du har bra lampor bara när du sitter och syr, för jag antar det kommer bli mest när sonen somnat?