måndag 11 augusti 2008

Pju..

Efter gårdagen då jag och kompisen kämpade som tokar med att få ordning på mitt hem och mina flyttlådor så planerade jag att ha en lugn o fin dag hemma med sonen. Sprack! När vi var ute o lekte på morgonen så pep mobilen. Brorsan som är på semester i Haparanda undrade om jag hade lust att tjäna lite pengar o städa hans hus innan han kommer hem med främmande inatt.. Pengar är ju bra så mamma var snäll o passade sonen idag igen osså åkte jag dit. 5 timmar slit senare så vart det fint där! Inget dravel o skräp på bänkar o bord o diskat o dammsuget o torkat o om-möblerat (ha! Han får skylla sig själv där. Jag är tvilling o vi gillar att förändra har jag hört).
Så idag fick jag gjort en god gärning, om än betald.. Men hade nog gjort det ändå faktiskt *sshhhh!!* :-)
Har inte blivit nåt stickande ännu.., känner mig urtrött nu så jag vet inte om det blir nå OS-stickning i vart fall.. Men min mamma var snäll o hjälpte mig nysta lite garn idag så jag ska nog lägga upp en "A handsome triangle" sjal i vart fall.. Ska ge den till min barnmorska sen tänkte jag för hon har ställt upp otroligt för mig och jag vill visa min uppskattning över att ha henne som vän.

Orkar inte fota nåt idag.. Trist, men sant.

3 kommentarer:

Pelin sa...

Städande tar knäcken på en. Du får vila dig i form nu;)

Anonym sa...

vilken snäll syster du är... själv hatar jag att städa, men hade syrran ringt hade jag nog ställt upp... fast klagat e del först och suckat under hela tiden jag städade...
Tur att du är snällare än jag ;)

TruckerElin sa...

pelin: Ja hua.. Fast vila är relativt med en 1,5 årigt energistinnt barn i huset. hehe

emms: Tycker det är oerhört mycket roligare att städa hos andra än hos mig själv.., vilket märks här hemma. Tur jag har en snäll kompis som kommer hit ibland o hjälper o pushar.., fast DÅ är jag också oerhört gnällig o suckig :)