söndag 26 oktober 2008

Hur stor kan man bli på 1,5 dag??

Sonen kom hem idag efter att ha tillbringat 1,5 dag hos mormor och morfar. Jag kan slå vad om att han vuxit 1 decimeter, lärt sig 17 nya ord och blivit ett halvår äldre.. :-)
För första gången på mycket mycket länge så tyckte jag faktiskt synd om mitt ex idag, att han inte fattar vad han går miste om.. Han har snart inte sett sitt barn på ett helt år men bryr sig inte.., själv så var jag ifrån han 1,5 dag och höll på att längta halvt ihjäl mig.

Annars då? Känner att jag skulle behöva sticka på Festivalsjalen om jag ska få den färdig.., men jag bara orkar inte. Häromdagen (efter mitt senaste inlägg om den) så blev det fel när jag gjorde..., o jag vet inte var när eller hur. Funderar på att strunta i det och fortsätta..., men mönstret är inte så förlåtande tror jag..

8 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Hoppas du mår bättre idag. *kram*

Anonym sa...

jag har ju inga barn, så jag är ju inte helt insatt i alla föräldrakänslor, men jag har två småsystrar som är dyrare än livet. Och jag KAN verkligen INTE förstå hur man kan aktivt välja bort barn. Det finns ju inte i världsbilden!!

TruckerElin sa...

helena-rutan: Tack, det är rätt mycket bättre idag.

sofie: Håller med dig fullständigt.., än mindre förståeligt blir det när det var han själv som pushade mest på att skaffa barn.. Men sonen lider inte, jag hoppas att det att vara älskad av alla man känner väger tyngre i livet än det att bli frånstött av sin far.

Anonym sa...

Takk for kjempefint garn og god te:)
Lagt inn bilder på bloggen min - omsider.

Faren til mine 3 yngste barn forlot oss uten forvarsel for noen år siden. Ok at han ville skilles, men jeg skjønner enda ikke hvordan han kunne snu ryggen til sine barn på 9,5 og 12 og 15...Kan telle på en hånd de gangene han har møtt dem....ikke engang de to årene etter skilsmissen da han bodde 5 km herfra. Fortalte ikke ungene at han skulle flytte 50 mil herfra, ønsket ikke se dem for å la dem ta farvel...
Jeg vet ikke hva det er som får menn til å behandle ungene sine slik
Flesteparten er helt sikkert utmerkede fedre, men det er alt for mange som skiter i sine barn. Det er synd.
De mister SÅ MYE....

Takk igjen for flott garn, jeg ble veldig glad.

Birgitta sa...

har utmanat dig på min sida...

Nettan sa...

Jag har en utmaning till dig på min blogg.

Anonym sa...

Ja, jag förstår mig inte på mitt ex jag med...

När hans dotter fyllde 15 i förrgår så bad hon han komma (bor 3 mil härifrån)

Nej han kunde inte...

Så jag bråkade mig fram så till slut kom han...

Jaja, de kommer en dag inse sitt misstag hoppas jag, tur att de har då mammorna som bryr sig/Kram

TruckerElin sa...

sissi: Va roligt att du tyckte om garnet! Och teet. Mina egna favoriter båda två. :-)
Va trist att höra att dina barns pappa också struntar i sina barn. Jag kan inte ens föreställa mig hur man kan göra så mot sina barn, lämna dom och ignorera dom.., speciellt när man levt med dom i så många år som ditt ex gjort.
Nä usch för såna karlar..

birgitta och nettan: Jag ska försöka få ork att svara på den utmaningen snart. :)

dockmamman: Visst är det irriterande störigt hur dom är.. Alltså att träffa sitt barn på dess födelsedag är väl något man absolut inte vill missa.
Det värsta med min sons far är att han nog aldrig kommer att inse vad han går miste om, han är så sjukt upptagen i sig själv. Har nog aldrig nånsin mött nån så egofixerad som honom. Han erkänner själv att han älskar inte sina egna barn för han har fullt upp med sig själv.. Sluta skaffa barn då.., anser jag...