söndag 12 oktober 2008

Yesterday..

Ja trots att gårdagen inte blev som jag tänkt så blev den ändå riktigt bra till slut. Känns riktigt bra =)

Sticka lite gjorde jag också.., men skäms på mig för jag tog inte tag i nåt UFO utan började på nåt nytt... Men jag har faktiskt en bra ursäkt till det. :-) Kom på att det redan är typ mitten av oktober och om jag ska hinna göra nåt mer i mitt Hjälpstickeprojekt så måste jag göra det Nu. Så jag gjorde en halsduk och började på en mössa.



Använder gammalt Vinga garn som jag fått av mamma och stickor fem. Halsduken är 25 maskor och rätstickning 2 varv sen 1 varv med 1m 1omsl och ett varv där jag stickar maskorna och släpper omslagen. Om o om igen, enkelt o snabbt sätt att få en hyfsat fin halsduk. Mössan är 88 maskor sen stickad i resår 2r 2a. Ska sticka 25 cm o sen maska av och sy ihop den i lite mössform..



Soili gjorde mig idag uppmärksam på ett uttryck som jag inte hört förut. "Startitis". Nån som vet vad det är? Jag kan säga att det är JAG i ett nötskal. :-) Så här skriver KnitWiki om saken:
" Startitis is a term used somewhat jokingly among knitters. It refers to an expensive, but rarely fatal affliction that often affects knitters and crocheters where they begin several projects all at one time but don't really make much progress on anything before starting another new project."
Jag tror bestämt att jag lider av den allvarligaste formen av Startitis. :-)


Och till sist, till Dig det berör! Här får du en spark i baken! ;-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, då måste jag också vara drabbad av de där, vad det nu hette, hahaha!!
Har skickat iväg mitt till Hjälpstickan i torsdags.

TruckerElin sa...

elin markusson: Ja vi är nog inte ensamma om det heller.. :)
Ah, kul! Då e du med i utlottningen dårå.., av vad det nu blir för nåt.. hehe

Anonym sa...

Jajamänsan. :)
Kommer inte ihåg vilket inlägg jag skrev jag hoppade på tåget, men det var nog det inlägget där du skrev om Hjälpstickan.
Så mycket man tänker på så man glömmer hälften, haha!
Sånt där som är skoj, roligt med överraskningar.

Anonym sa...

Hm, jag är nog också drabbad *ler*