söndag 26 oktober 2008

Pju..

Vilken helg.. När jag hämtat sonen på dagis i fredags märker jag att han har feber. Han är pigg och glad och leker på eftermiddan men somnar redan kl 18. Känner att jag inte mår bra själv, tänker att det är feber men blir varse om annat under natten. Fy faen i hela helvete vilken natt, så magsjuk har jag nog aldrig varit tidigare.., någonsin. Kl 5 på morgonen ringer jag till mamma som kommer en timme senare o hämtar sonen *tack gode gud för att hon var ledig från jobbet*. Är så tacksam att dom bor så nära och ställer upp!
Han är fortfarande där hos dom. Det var jätteflum att vakna i morse och han inte var hemma. Det är första gången som han sover borta från mig. Jag vaknade kl 6 (eller 5 om man räknar vintertid då..) och var pigg. Galet skönt! Skönt också att ändå kunna ligga på soffan i flera timmar till o bara slöa, inte behöva tänka på blöjor välling och mat, att inte behöva bära omkring på honom. Inte för att jag egentligen har nåt emot att göra det..., men det är bara så skönt att inte behöva tänka en dag.
Ringde till mamma för ett tag sen och hon hade visst inte sovit mycket i natt. :-/ Sonen har sovit ok men hostat o smågråtit så som han gör ibland (drömmar?) så mamma hade knappt sovit. Sen hade dom klivit upp kl 4! Han får ju såna idéer för sig ibland sonen, att han ska upp redan då.. Dom var iaf på väg att sova förmiddag då när jag ringde och sen skulle dom äta och så innan dom kommer. Kändes skönt att få hela förmiddagen i lugn och ro här hemma, men jag längtar som fan efter han nu. :-) Men jag ska passa på att vila lite jag också, och försöka käka nåt annat än blåbärssoppa..

Inget skoj i den här bloggen idag.., bara pladder..

Inga kommentarer: